Żywność powodująca silne zakwaszenie organizmu

Jeśli chcemy zachować zdrowie warto ograniczać ilość spożywanych produktów, które będą nas zakwaszać i dostarczają nam takie aminokwasy, które redukują substancje zasadowe.

Zaleca się spożywanie 3-4 razy więcej produktów zasadotwórczych niż kwasotwórczych, i to również w momencie, gdy nie ma oznak zakwaszenia organizmu. Poza dietą zakwaszenie powoduje również stres, otyłość czy gorączkę. Jeśli w diecie długotrwale mamy nadmiar produktów kwasotwórczych upośledzone będą procesy metaboliczne, które działają na układ krążenia i pracę serca. Zakwaszenie będzie się objawiać większym poziomem glukozy we krwi, nudnością czy też brakiem apetytu.

Mogą się pojawiać bóle brzucha, zmęczenie, senność czy też mniejsza sprawność i wytrzymałość fizyczna.

Mamy również takie posiłki, które będą zwiększać zakwaszenie, dlatego należy na nie szczególnie uważać.

Oczywiście będą to mięsa z konwencjonalnej hodowli, wszystkie wędliny, wywary mięsne, cielęciny, króliki, wołowina, wieprzowina, ryby takie jak pstrąg czy śledzie. Produkty nabiałowe, w tym między innymi chude produkty mleczne, mleko homogenizowane, kefir, kwaśna śmietana, twaróg, jogurt owocowy, sery, serki topione, pleśniowe czy białko jaja.

Zakwaszenie powodują również produkty zbożowe, wypieki z oczyszczonej mocno mąki, makarony, ryż, biała mąka, skrobia kukurydziana, kluski, pączki czy ciastka. Wszystkie chipsy, paluszki, mięsopodobne wyroby z glutenu pszennego zakwaszają nasz organizm. Niebezpieczne będą również brukselki, soczewica i szparagi. Oczywiście również orzeszki ziemne, suszone orzechy włoskie czy też składniki przygotowywane z soi szczególnie sojowe białko teksturowane. Utwardzone tłucze, margaryna, oleje rafinowane, tanie oleje do sałatek, wszystkie słodycze, lody poza składnikami jogurtowymi niesłodzonymi, miód, melasa, syrop klonowy.

Przyprawy takie jak ocet, ketchup, sos sojowy, mixy przypraw. Wszelkie napoje alkoholowe oraz energetyczne również będą wpływać na zakwaszenie organizmu. Do tego napoje proteinowe, szejki mleczne, czarna herbata, herbaty owocowe czy też mocne kawy zbożowe oraz naturalne, napoje odchudzające, soki owocowe, lemoniady, soki w kartonach, koncentraty owocowe, napoje gazowane słodzone. Wszelkie pokarmy typu fast food, jedzenie przetworzone, dania z mikrofalówki, konserwy mięsne, owoce oraz warzywa z puszki, niedojrzałe owoce, niedojrzałe pomidory, grzyby, droższe.

Na zakwaszenie organizmu wpływa także palenie papierosów. Dieta wysokobiałkowa również będzie niebezpieczna, ponieważ wpływa na silne zakwaszenie organizmu.

ProDeacid: Supelement diety odkwaszający: http://prodeacid.pl/

O serwisie

Skorzystaj z naszego doświadczenia związanego ze zdrowym stylu życia.

Co to jest chlorofil?
Jak chlorofil wpływa na nasz organizm?
Dlaczego warto stosować chlorofil?
Jak poradzić sobie z zakwaszeniem organizmu?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u Nas.

 

Kontakt

kontakt@studio-kotlina.pl

Galeria